pilihanraya dan penipuan...

07 March 2008


‘‘Ini bukan kali kedua atau ketiga kita terlibat dalam pilihan raya tetapi dah masuk 12 kali. Kemenangan kita dalam pilihan raya adalah berdasarkan kepada kerja kuat, kepercayaan rakyat dan bukan kerana kita menipu,’’
-Pak Lah

kerja kuat mereka:

1.kempen media yg berat sebelah, seolah-olah hanya BN yang bertanding.

2.memberi kad pengenalan kepada rakyat Thai dan Indon untuk menjadi pengundi hantu di Kelantan

3.menafikan (menyembunyikan dari pengetahuan rakyat) pembaharuan yg dibuat PAS di kelantan, dan mengungkit "kegagalan" kerajaan PAS Terengganu 1999-2004.

4.memporak-peranda dan merosakkan sistem pilihanraya di Malaysia.
seorang boleh mengundi di dua tempat berlainan. (sebab tu la diorang tak nak guna indelible ink. MAFREL pun tariik diri drp menjadi pemerhati bebas PRU12 ni sbb tak stuju ngan pembatalan penggunaan dakwat tu. RM2juta dibazirkan....) ini menimbulkan kemarahan rakyat terhadap SPR, iaitu satu institusi yang seharusnya melaksanakan amanah untuk menentukan masa depan negara, tetapi api kemarahan sebenar seharuslah ditujukan kepada BN kerana parti inilah yang menjadi petualang sebenar!!!

5.memburukkan pemimpin PAS dengan menyiarkan separuh sahaja ucapan mereka. kalau disiarkan ucapan penuh, tentu ramai yang setuju ngan ucapan pemimpin PAS tersebut.

“Penipuan adalah satu beban kepada negara. Pengkhianatan adalah satu beban kepada masyarakat Malaysia seluruhnya kerana kerajaan yang naik dengan penipuan adalah sebuah kerajaan yang akan menggunakan kuasanya untuk menipu.”
-Husam Musa


“Apakah perlu untuk kita merosakkan sistem negara kita untuk selama-lamanya semata-mata untuk menang?”
-Husam Musa referring to UMNO/BN.


0 comments: